Skip to main content

Zabudowa samochodów serwisowych – 5 rad jak wybrać

23 marca, 2022

Zatem nadszedł dzień, w którym to zastanawiasz się nad swoją pierwszą lub kolejną zabudową swojego samochodu serwisowego. Jak zawsze, spieszymy z pomocą, bo wiemy, że nie jest to łatwe, niezależnie od doświadczenia w branży, jakie posiadasz, choć mogłoby się zdawać inaczej. Idealna zabudowa samochodów serwisowych to nie mit, rzeczywiście istnieje i może być perfekcyjna.

W ostatnim artykule opisywaliśmy jak w prosty i sprytny sposób, można zwiększyć produktywność w pracy, instalując w swoim samochodzie praktyczną zabudowę. Dzisiaj zaś przedstawimy Ci, jakie czynniki trzeba rozważyć, żeby zabudowa samochodów serwisowych odpowiadała w 100% Twoim potrzebom.

Chcemy usystematyzować i ułatwić ci pracę i podjęcie decyzji zakupowych i montażowych, dlatego mamy check listę. Przed planowaniem przemyśl następujące aspekty:

  1. Jaki rodzaj pracy wykonujesz?
  2. Jakie części przewozisz?
  3. Czy przewozisz wartościowe narzędzia?
  4. Z których rzeczy korzystasz najczęściej?
  5. Jakie dodatkowe akcesoria wybrać?

1. Jaki rodzaj prac serwisowych wykonujesz?

Jako serwisant świadczący usługi serwisowe, musisz to wiedzieć. Ponieważ profesje i zakres wykonywanych prac znacznie się różnią, a co za tym idzie, zabudowa samochodów serwisowych również jest inna. Przecież nie wyposażysz auta serwisowego w młot udarowy, jeśli przygotowujesz się do prac serwisowych związanych z naprawą komputerów.

2. Jakie części planujesz przewozić?

Czasami nie możesz tego przewidzieć, lecz zabudowa samochodów serwisowych musi być przygotowana na „standardowe” (planowane) elementy, jak i te, które po prostu przekaże ci klient w ramach świadczonych przez ciebie usług. Nieprzewidzianymi rzeczami mogą być urządzenia przeznaczone do utylizacji, które czasami jesteś zobowiązany zabrać ze sobą.

Pamiętaj, że zabudowa samochodów serwisowych musi być przygotowana jednakowo do przewożenia małych przedmiotów, do których warto zamontować pojemniki, a duże rzeczy możesz ułożyć w szufladach np. z automatyczną blokadą, aby nie otwierały się podczas jazdy, a schowane w nich rzeczy nie zostały uszkodzone.

Nie zapomnij o wadze. Ciężkie i duże rzeczy zdecydowanie umieszczaj możliwie na dole zabudowy, a lżejsze i mniejsze na górze. Ułatwi to ich organizację oraz zmniejszy ryzyko uszkodzenia rzeczy i schowków, w których zabudowa samochodów serwisowych musi być odpowiednio przygotowana.

3. Przewozisz wartościowe narzędzia lub rzeczy?

Nie zapomnij o tym, że dostępne są również szuflady i schowki zamykane na klucz. Dzięki temu złodziej nie zobaczy tego, co przewozisz, a jeśli uda mu się nieautoryzowany sposób otworzyć auto, to sprytnie przygotowane i wykonane zabezpieczenia zniechęcą rzezimieszka do dalszego kombinowania i próby kradzieży.

Na rynku dostępne są rozwiązania, które są wygodne i skutecznie chronią cenne przedmioty. Możesz wyposażyć swoje auto w szuflady zamykane na kłódkę, klucz lub kod (jak w sejfie).

4. Z których rzeczy korzystasz najczęściej?

Dlaczego musisz to wiedzieć i jest to ważne podczas planowania zabudowy auta serwisowego? Ponieważ jeśli najczęściej korzystasz z podręcznej skrzyni na narzędzia, w której posiadasz niezbędne narzędzia do pracy i części, to pamiętaj, aby znalazła ona swoje miejsce możliwie najbliżej wejścia. Dzięki temu nie będziesz tracić czasu na wygrzebywanie jej spośród innych rzeczy w aucie, które zazwyczaj nie są ci potrzebne.

Narzędzia, które mogą być przydatne w twojej pracy, lecz używać ich będziesz sporadycznie, zapakuj możliwie głęboko w kolejności od najmniej potrzebnych do często używanych w kierunku wyjścia.

5. Jakie dodatkowe akcesoria wybrać?

Nie zapomnij o wyposażeniu opcjonalnym, tego, czego możesz potrzebować. Nie w każdym aucie serwisowym jest ono identyczne, ponieważ zakres prac się różni, lecz przydatne mogą się okazać m.in.: 

  • dyspensery na płyny, wodę,
  • podajniki na papier,
  • mocowania (np. rur, większych młotków),
  • dodatkową skrzynkę z narzędziami lub na nie,
  • dodatkowe źródło światła (np. lampki).

Oczywiście elementów ułatwiających twoją pracę z pewnością jest więcej. Pamiętaj jednak o tym, że twoje auto musi mieścić się w DMC (dopuszczalna masa całkowita) pojazdu, bo przeładowane auto, to większe jego zużycie oraz potencjalne mandaty z powodu wykroczeń wynikających z przepisów o ruchu drogowym.

Sprawdź nasze gotowe rozwiązania i przekonaj się sam, jak idealna zabudowa samochodów serwisowych, może pomóc Ci w pracy!